پرورش یا تربیت، جریانی مستمر با هدف هدایت رشد جسمانی، اخلاقی و اجتماعی است، تا رشد همه جانبه شخصیت و همکارهای مورد پذیرش صورت یابد. نظام تربیتی موثر است که عامل تغییر و تحول اجمتاعی باشد لذا مفهوم پرورش با مفاهیمی چون آموزش، تدریس و حرفه آموزی یکی نیست. آموزش ممکن است با حضور معلم و یا بدون حضور معلم از طریق فیلم، رادیو، تلویزیون و دیگر رسانه ها صورت یابد و فعالیتی هدفدار و از پیش طراحی شده است، ولی پرورش مفهومی کلی است که با فراهم کردن فرصتها و موقعیتهایی، امر یادگیری در درون آن ساده می شود بنابراین آموزش وسیله ای است برای پرورش، نه خود پرورش.
فعالیتهای گروهی از جمله سرود همگانی در رده فعالیتهای پرورشی است که در طی آن دانش آموزان به جهت هماهنگی، به سرعت عمل و تعاملات اجتماعی دست می یابند.
در راستای یاروری و رسیدن به شکوفائی، هر یک از دانش آموزان در تمرینات هماهنگ، حضور یافته، مراحل پرورش متناسب با زمینه روحی و جسمی تکمیل گردد.
نویسنده : فاطمه گودرزی
تاریخ ارسال : 08:40:41 17/12/1394